728x90 AdSpace

İÇERİKLER
1 Ekim 2016 Cumartesi

Yaşamda Marka Olmak


Dünya en büyük alışveriş merkezi ve bu avm'de en değerli şey MARKA’nız...
“Ali Rıza Değer”


Günümüzde “Marka” deyince hepimizin aklına... Televizyondan, basından, radyodan, dergilerden, internetten, sosyal medyadan, bloglardan, dijital platformlardan, açık hava reklamlarından v.s. çeşitli ürün veya hizmetlerle ilgili birçok isim gelebilir!..


Kimisi sizin için çok değerlidir, kimisi de başkaları için...

Peki, sizdenYaşamda Marka Olmuş Kişilerden örnek vermenizi istesem, aklınıza ilk kimler gelir?

Kimler gelirse gelsin ama, ister sevin - ister sevmeyin bir numaralı ismin, büyük önder Atatürk olacağından hiç şüphem yok!..

Zaten sadece ülkemizde değil, tüm dünyada bu böyle...

Evet!..
Dünya bir alışveriş merkezi...
Herkes için, kendi etrafında dönen bir alışveriş merkezi...
Evet; Dünya dönüyor!..
Peki... soldan sağa mı? Yoksa sağdan sola mı?
Belki de kuzeyden güneye veya güneyden kuzeye...
Sonuçta... nerden nereye dönerse dönsün, kesin olarak sizin etrafınızda döndüğü bir gerçek!..

Yani, Nicolaus Copernicus’in söylediği gibi...
“Herkesin dünyası, kendi etrafında döner.”


Ve bu dünyada en değerli şey? Tabii ki, Siz’siniz!..
Yani, “Siz ve Markanız!..”

Yaşamda marka olmak... yaşamımız da da kaliteyi yakalama çabasıdır. Yani, insanların... her zaman daha iyiye ve daha güzele ulaşma içgüdülerini, geliştirme uğraşlarıdır.

Sizlere, hepimizin hemen hemen her gün yaptığımız "ortak yaşamsal hareket" nedir? diye sorsam... Cevabınızın; ön yargılı veya ön yargısız, olumlu veya olumsuz yönde... "Hayatımızı Sorgulamak" şeklinde olacağını, biliyorum.

Hayatımızda, bizi zorlayan, düşündüren, üzen, strese sokan, sıkan ve aşamayacağımızı zannettiğimiz bir çok olay yaşıyoruz. 

İster istemez pek çok kişiyle de bir aradayız. Bunun yanı sıra yaşamımıza renk katan bir çok güzelliği de bir arada tadıyoruz. Çoğu zaman güzel insanlarla da birlikte oluyoruz. Peki ama neden başkalarının sorunları farklıyken, bizimkiler başka? Neden genelde bazı durumlar hepimiz için geçerli, bazıları ise değil? Okul, iş, kariyer, ilişki, sağlık, sosyal yaşam, para, karizma, inanç dünyamız, korkularımız, endişelerimiz... çoğu zaman tıkandığımız konular!.. Bunların ardında yatan derin anlamlar neler? Neden istediğimiz mana’da daha mutlu olamıyoruz? Milyonlarca insanın yaşadığı inanılmaz problemler yanında, belki de bizim kendimize özgü problem olarak gördüklerimiz çok komik kalabilir!.. İsterseniz çevrenize bir kez daha bakın.

Peki... Ömrümüzün hangi evresinde olduğumuzu ve de daha ne kadar yaşayacağımızı bilmememize rağmen, ciddi... fiziksel ve yaşamsal problemlerinizi tenzih ederek söylemek gerekirse, bir çoğunu kendimizin yarattığı bu kadar çok problem’le, niye ve neden boğuşuyoruz ki?
Cevabı; ben, söyleleyim mi? ................ “Marka” olmak için!..

Yani... Rahat yaşamak... Farklı olmak... İlgi çekmek... Ön plana çıkmak... Takdir edilmek... Gündem yaratmak ve İzlenmek için! Bu sözlerimi başka bir yöne çekmeyin lütfen. Bunlar çok doğal. Zaten öyle olduğu için bu kitapta birlikte değil miyiz?

Genellikle, herhangi bir şeyden veya konudan söz edildiğinde isimleri hemen aklımıza gelen bazı insanlar vardır. Bu insanlar, aynı şeyleri yapan binlerce hatta on binlerce insan arasından çıkmış, fark yaratmış, örnek olmuş, iz bırakmış, gıpta ile bakılmış ve bu itibarla bulundukları ortamlarda “Marka” olmuş kişilerdir.

Yakın tarihimize baktığınız zaman, yurtiçinden ve yurtdışından marka olmuş kişiler konusunda, sizin aklınıza gelenler başta olmak üzere... iş, sanat veya bilim dünyasından pek çok örnek vermek mümkün.

Bu örneklere baktığımızda, aynen ticari markalarda olduğu gibi, 4 önemli marka dinamiğini görürüz.
Güvenilirlik... Fayda Sağlama... Fark Yaratma... Akılda Kalma...
 

Bu dinamiklerle birlikte, kişisel marka yönetiminde; belirgin hedefler, sabır, imaj, davranış biçimleri, çevreyle olan uyum, iletişim, bilgi ve donanım ve de bunlar arasındaki tutarlılık... diğer ön plana çıkan faktörlerdir.

Yani, kısaca; bilgi ve kültürle birlikte bakımlı ve özenli bir dış görünüm, yerine göre giyim, etkin bir iletişim tarzı, pozitif bir beden dili, sosyal çevre ve bu ortamlarda nasıl davranılacağını iyi bilmek, marka olmak yolunda bize çok şey katacaktır.

Kaynak: Sayın Ali Rıza Değer’in 30.07.2012 tarihinde yayımlanan “Yaşamda Marka Olmak” özel baskı 3. e-kitabından alıntıdır. 

Sayın Ali Rıza Değer'in tüm e-makalelerine BURADAN ulaşabilirsiniz.
  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum :

Yorum Gönder

Item Reviewed: Yaşamda Marka Olmak Rating: 5 Reviewed By: KRC Yönetim